Alföldi Zoltán Péter oktatói adatlapja

Alföldi Zoltán Péter

Utolsó frissítés: 2025 szeptember 21.

Oktatói Adatlap

 

Oktató neve: Alföldi Zoltán Péter


Születési éve: 1963
Tud. fokozat: (PhD, DLA, DsC)
Munkaköri beosztás: MATE egyetemi docens
MTMT adatlap hivatkozása: https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10025930&view=dataSheet

 

Az eddigi oktatói tevékenység:

Oktatott tantárgyak magyar nyelven: Növénygenetika (1993-tól), Növénynemesítés (1994-től), Humánökológia (2003-tól), Növényi biotechnológia (2004-től), Bioetika (2006-tól), Település-ökológia (2010-től), Környezeti nevelés (2011-től), Természeti erőforrás gazdálkodás (2011-2017), Természetvédelmi genetika (2012-től), Természetvédelem története és nemzetközi helyzete (2013-tól), Kutatásmódszertan (2014-től), Genetikailag módosított (GM) növények kockázatbecslése (PhD tárgy, 2016-től), Globális környezeti rendszerek (2021-től).Oktatott tantárgyak angol nyelven: Environmental and Agricultural Bioethics (2008-tól), Seed Production (2011-től), Risk Assessment for GM Crops (2011-től), Plant Breeding and Biotechnology (2011-től), Applied Plant Biotechnology and Resistance Breeding (2022-től).


A szakterülethez tartozó 5 legfőbb tudományos  publikáció:

1.    Decsi, K., B. Kutasy, G. Hegedűs, Z.P. Alföldi, N. Kálmán, Á. Nagy, E. Virág (2023). Natural immunity stimulation using ELICE16INDURES® plant conditioner in field culture of soybean. Heliyon, 9(1), E12907, DOI:https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e12907, Q1, IF: 3,78. 
2.    Kutasy, B., M. Kiniczky, K. Decsi, N. Kálmán, G Hegedűs, Z.P. Alföldi and E. Virág (2023). ‘Garlic-lipo’4Plants: Liposome-Encapsulated Garlic Extract Stimulates ABA Pathway and PR Genes in Wheat (Triticum aestivum). Plants, 12(4), 743; https://doi.org/10.3390/plants12040743, Published: 7 February 2023 in Special Issue Plant Biostimulation. Q1, IF: 4,66.
3.    Alföldi, Z.P. and L Cseh. (2022). The role of citizen science in demonstrating the local effects of climate change. Ecocycles, 8(2):37-46. DOI 10.19040/ecocycles.v8i2.236
4.    Alföldi, Z. P. (2021). An Integrated Model of Sustainability Education. In: E. Pénzesné Kónya, M. Haigh, and J. Křeček (Eds.), Environmental Sustainability Education for a Changing World. Springer Nature Switzerland & Capital Publishing, New Delhi, India, pp. 209-230.
5.    Alföldi, Z.P. (2020). The prospects for organic agriculture in Hungary – A human ecological approach. Ecocycles, 6(2):32-37. DOI 10.19040/ecocycles.v6i2.172

Egyéb, oktatáson kívüli tevékenységek*

 

Szakmai gyakorlat részletezése:

 

Pályázatok:

•    OTKA pályázat (2003-2006, növényi biotechnológia, témavezető),
•    GINOP-2.3.2-15-2016-00029 „Multifunkciós növények, mint alternatívák a fenntartható mezőgazdaság szolgálatában” pályázat, 2017-2019, résztvevő;
•    SUMCULA nemzetközi pályázat (2017-2021, humánökológia, hazai témavezető),
•    GINOP-2.3.2-15-2016-00054 „Festetics Imre Bioinnovációs Kiválósági Központ fejlesztése” kutatási pályázat, 2017-2021, résztvevő;
•    EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00008 „Innovatív tudományos műhelyek a hazai agrár felsőoktatásban” pályázat, 2018-2021, résztvevő.

Díjak, Elismerések

•    Tempus-Erasmus „A felsőoktatás nemzetközi fejlesztéséért” Díj, 2017.

 


*Pályázatok, megbízások, terepi gyakorlatok, más intézménynél végzett munka, munkaerőpiacon végzett tevékenység(más állás...),